Rég volt már, hogy ilyen jellegű cikk/hír gyűjteményt tettem ki a lapra, most kicsit pótolom ezirányú „elmaradásomat” és ajánlok pár olyan cikket a mostanában születettek közül, melyeket hasznosnak vagy épp érdekesnek találtam.
Az első cikk a jó vállalati (corporate) grafika 7 fontos összetevőjét próbálja összegyűjteni (úgy mint logó, színek, typo stb..): 7 Ingredients Of Good Corporate Design. Hogy milyen sikerrel, azt döntsd el magad és utána írd is ide be egy comment formájában, hogy mi a véleményed a cikkről. :)
Hogy is maradhatna ki a szokásos wordpress-es cikk ajánló, mely most épp 30-nál is több hasznos tippet, trükköt és hack-t sorol fel: 30+ (More) Most Wanted WordPress Tips, Tricks and Hacks. Egyébként tényleg volt benne olyan újdonság amit eddig én sem ismertem, szóval ajánlott megnézni ha érdekel a wordpress.
Igaz az Ubuntu nem tartozik szorosan sem a grafikához, sem a webszerkesztés témakörhöz, de mivel támogatom a linux terjedését, ajánlanék egy cikket, mely a nemsokára megjelenő Ubuntu 8.10-ből mutat be részleteket, újdonságokat: First Look at Ubuntu 8.10 „Intrepid Ibex” Beta
Megjelent a YUI 2.6.0 : YUI 2.6.0 Released: Carousels, Paginators, and lots of examples
A következő cikk azt a témát feszegeti, hogy a lapra érkező látogatók mennyi idő alatt mérik fel, hogy egyeltalán mit lát, hogy kell használni vagy hogy épp érdekli-e az amit lát: Communicate Quick: First Impressions Through Visual Web Design.
Érdekességként kiemelnék a cikkből egy részt: egy 2006-os tanulmány eredményeképpen (amiben több mint 65000 egyedi url-t vizsgáltak) azt az eredményt kapták, hogy a honlapok 25%-a kevesebb mint 4 másodpercig jelent meg a látogatók számára. Az összes látogatás 52%-a kevesebb, mint 10 másodpercig tartott.
A következő cikk abban próbál segíteni, hogy ha épp most keresed a megfelelő színt a brand-ed számára, akkor melyik mit jelent és mely nagyobb cégek választották már: A Guide to Choosing Colors for Your Brand
Ez előbbi cikk kapcsán találtam egy érdekes lapot, a Cymbolism-t. Itt 1-1 véletlenszerűen kapott szóhoz kell színt társítani, majd a kattintás után megjelenik az eredmény és láthatod, hogy mások mely színekre szavaztak. Érdekes volt látni, hogy a munka, a professzionális szavakhoz én is feketét és szürkét társítottam mint ahogy sokan mások, bár a professzionális szó kapcsán elég sok szavazatot kapott a sötétkék is. A dinamikus szóhoz én a narancssárgát társítottam, itt szintén stimmelt a választásom a többi látogatóéval. A többi szót nem lövöm le, próbáld ki. :)
A 270+ Tools for Running a Business Online c. cikk több mint 270 olyan webes szolgáltatást ajánl kategóriákra bontva, melyeket használhatsz az üzletedben/vállalkozásodban.
Accessibility témakörben hasznos leírás: Web Accessibility Gone Wild
Aki bírja a js effekteket, nézze meg a Better html anchor, a jquery script to slide the scrollbar c. cikket, illetve letöltheti a cikkben található forráskódot.
Ugyanebből a cikkből mutatnak egy másik, szintén tetszetős (és a látogató figyelmét megfogó és irányító) js effektre is: seek Attention/
A CSS for IE6, 6 common problems and fast ways to fix them c. cikk az IE6 6db leggyakrabban előjövő bug-jára hívja fel a figyelmet úgy, hogy közben a megoldást is elárulja. Ezt lehet hogy később én is lefordítom, szerintem hasznos lehet kezdőbb sitebuildereknek és webmestereknek a honlapkészítés során.
A Getting Creative With Javascript: 15 Websites With Cool Slider and Scrollers c. cikk 15 olyan honlapot mutat be, ahol a js alapú scrollozást szépen oldották meg és nem tolakodó, öncélú.
A psdtuts megint kiadta a szokásos havi „legjobb tutorialok” gyűjteményét: Best of the TUTS Sites – September
Szintén js megoldás a Autotab: jQuery auto-tabbing and filter plugin is, melyben a leginkább az tetszik, hogy az automatikus szűrés és módosítás miatt a felhasználói élményt is növeli (de szép ez így leírva … szóval rutintalanabb felhasználók bénázásait korrigálja).
A jquery alapú Sliding panel pedig arra nyújt a demóben megoldást, hogy egy egyébként jelentős területet elfoglaló funkciót hogy lehet alapértelmezetten elrejteni, majd kattintásra aktiválni. Nekem tetszik.
Utolsó linkként ajánlom David Neylor „Keyword Density Tool„-ját, mely hasznos információkat szolgáltat a lapodról kulcsszavak terén.
Már nagyon vártam a következő részt!
Köszönöm!
a két sliding scroballos efekt nagyon zsír bizonyos olalakra, csak az első eeléggé nem valid, a másiat meg nem jövök rá hogyan kéne használni.
Nincs valami szimpla kód ami minden id-s anchort csúsztatna.