Geo URL alkalmazás – geotagging és adatok megjelölése HTML-ben

Adatok: látogatóknak & robotoknak

geotagging és geo url Egy 2012-ben készülő honlap már nem csak az emberknek, a látogatóknak készül, hanem a különböző robotoknak is. Például keresők robotjai, vagy közösségi oldalak robotjai. Az információkat nem csak emberek számára jól olvashatóan szükséges megjeleníteni, hanem a robotoknak is. Node a robotok nem széles margót és jó kontrasztot látnak.

Adatok megjelölése a keresők számára – schema.org

Attól függően, hogy HTML4 vagy HTML5 nyelven kódoljuk az oldalt, más-más kódolási módot szabályos használni a HTML-en belül. A schema.org ajánlás HTML5-ben használatos. Megjelölhetünk vele egy sor dolgot: emberek adatait, TV sorozatokat, termék árakat vagy mennyiségeket, esemény időpontja, helye, postacím, más elérhetőség. Például cégek elérhetőségeit is. Ezeket hívják még „struktúrált adatoknak” is. A Google súgó ad rövid áttekintést a többi módról is.

Felkerülés a Google térképre

A Google térkép adatait nem csak magán a térképen nézhetjük meg vagy kereshetünk rá, hanem a Google webkeresőben is sok első oldalt a helyi találatok foglalnak el. Épp mostanában integrálódtak a Google helyoldalak (Google Places) Google+ oldalakká. Először érdemes a Google helyekbe regisztrálni, amit egy két héttel később érkező postai levelezőlapon megkapott kóddal lehet visszaigazolni. Utána lehet a honlap elérhetőség oldalára felrakni a helyoldalra mutató hivatkozást. A következő dolgok segítenek a Google Térképen helycimkéhez jutni: sok idézet, amimagában foglalja a hely nevét és címét is, egy Wikipedia bejegyzés, nagyszámú keresés a hely nevére, címére.

Fénykép vagy ikon a Google találati oldalon

Lehetőség van arra, hogy a Google+ profilnak a fotójának megjelenését elősegítsük. Vigyázat, nem törvényszerűen jelenik meg az itt leírtak elvégzése után. Bár a www.szepe.net oldalon sikerült. Először magától értetődően a Google+ profilban szükséges egy fotót beállítani, ami 44×44 pixeles méretben is észlelhető. Utána keresztbe kell linkelni a két oldalt: a honlapon a Google+ oldalt, a Google+ oldalról a honlap főoldalát. Lehetőleg olyan helyre kerüljenek a linkek, amely minden oldalon jelen van, például az oldalsávba.

Közösségi médiából hivatkozás

Közösségi médiából, például Facebook oldalról hivatkozhat bárki a honlapunkra. Ilyenkor az oldal tartalmából egy darabka megjelenik a közzöségi médiában. Node mely darabok? Az Open Graph protokollal mondható meg a Facebook robotnak, hogy mit jelenítsen meg: milyen nyelvű, leírás, videó, hang stb. Az ilyen honlapokat hívhatjuk „Facebook kompatibilis” honlapnak.

Pontos lokáció meghatározás – GeoURL, geotag/ging

A honlap tárgya lehet olyasvalami, ami egy meghatározott helye, vagy több helyen van. Ezeket is közölhetjük a keresőrobotokkal. A Bing kereső (volt MSN, a Facebook ezt használja webes keresésre) ezt figyelembe is veszi-nek, a Google figyelmen kívül hagyja a geotag-et. Könnyedén készíthetünk ezzel a geourl eszközzel ilyen <meta> tag-eket a honlap fejrészébe.

Mindezek tesztelése

Ha valaki ezeket már beírta a honlap kódjába, akkor van néhány eszköz amivel ezeket tesztelni is lehet.

Ha aprólékos honlapkészítésre vagy csak sitebuild-re van szüksége, elérhet a Kapcsolat menüpontban.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét