A cikk a „Keresőoptimalizálás és prioritások” c. leírás folytatása, viszont az első rész végig arról szólt, hogy melyek azok a lépések, melyeket el kell követni.
E leírás pedig arról szól, hogy mik azok a lépések, melyeket lehetőleg kerülni kell. A cikk eredeti forrása a Search Ranking Factors angol nyelvű leírás, illetve ezt a leírást eredetileg fordította és publikálta Csicso a SEO Fórumon.
A keresőoptimalizáláskor vannak olyan módszerek, melyeket biztosan kerülni kell, hisz a Google nem szereti, mondhatni üldözi/bünteti e webhelyeket, webmestereket. Nézzük meg, miket nem szabad csinálni:
negatív tényezők, amik visszavethetnek a rangsorban
- A szerver gyakran nem elérhető – 3.8 pont – nagyon fontos, nagyon vitatott. A gyakori, akár rövid leállásokat sem díjazza a kereső, viszont ha 2 napig nem elérhető az oldal, az már tényleg komoly probléma, könnyen kikerülhetünk az indexből.
- Duplikátum az oldalad tartalma, vagy nagyon hasonló egy másik oldalhoz – 3.6 pont, nagyon fontos, átlagos egyetértés. A keresőknek az lenne az ideális szitu, mikor 1 tartalom a neten csak 1x van fent, így a találatok között sem szerepelne ugyanaz (vagy nagyon hasonló) az oldal/szöveg/anyag. Mivel ez a tökéletes világ még nem jött el, így a kereső igyekszik kiszűrni a duplikált tartalmat. Ha a lapunkon, oldalunkon olyan szövegek vannak, melyek már máshol is szerepelnek (vagy más anyagokkal nagyrészt megegyeznek), negatív irányba befolyásoljuk a keresők találati listáján elfoglalt helyünket.
- „Rossz szomszédság” tehát kimenő linkek spam- vagy gyenge oldalakra – 3.6 pont – nagyon fontos, átlagos egyetértés. Amennyiben olyan lapokat linkelsz, melyeket a google spamoldalnak minősített, vagy akár csak maga a lap gyengébb, úgy a Te lapod megítélése is romlik. Ezért fontos, hogy az összes kimenő linked és a „rossz szomszédságra” mutató linkek aránya minél kisebb legyen.
- A title és a meta ugyanaz sok oldalon – 3.3 pont – nagyon fontos, nagyon vitatott. Az biztos, hogy semmiképp sem jó, ha a title és a meta tag-ok ugyanazok minden oldalon. Az már kérdéses, hogy a google büntet-e ilyenért akár csak kicsit is, vagy csak egyszerűen nem érünk el olyan jó helyezéseket az oldalainkkal mint lehetne (ha egyedi title és meta tag-ok lennének minden oldalon). Lényeg, hogy semmiképp sem jó.
- A kulcsszó túl gyakori leírása (kulcsszó spam) – 3.3 pont – nagyon fontos, átlagos egyetértés. A megfelelő helyezések érdekében kell, hogy a kulcsszavak többször is szerepeljenek a lapon, ám nem szabad átesni a ló túlsó oldalára. Ha a kulcsszavakat nagyon sokszor használjuk, azt már spam-olásnak hívják amiért bünti jár. Ezen kívül a kulcsszavak túl gyakori használatával a szöveget is olvashatatlanná tesszük, úgyhogy legyünk mértékletesek.
- Linkcserékben való részvétel, vagy linkhelyek eladása – 3.3 pont – nagyon fontos, nagyon vitatott. A Google-nak az a jó, ha a linkek természetes úton-módon születnek, tehát azt linkeli mindenki, ami a témába vág, ami ajánlható, ami jó lap stb.. a linkek csereberéje illetve adás-vétele ezért a Google által nem kívánt jelenség. A vitatottság oka az, hogy biztosra senki sem tudja, a Google mennyire képes megállapítani egy linkről, hogy az természetes úton keletkezett vagy valami ügyeskedés eredménye-e.
- A szerver nagyon lassú válaszideje – 2.8 pont – kevésbé fontos, átlagos egyetértés. Hasonló, mintha a lap nem lenne elérhető. A lassú oldalakra a Google sem szívesen küld látogatót.
- Bejövő linkek spam oldalakról – 2.1 pont – kevésbé fontos, átlagos egyetértés. Nem szerencsés, ha a mi lapunkról spam(gyanús) lapok linkelünk, de ugyanerre a mintára az sem jó, ha a spam oldalakról kapunk linkeket.
- Alacsony látogatottság, gyenge felhasználói megelégedettség, pl. ha kevés időt töltenek az oldaladon, vagy gyenge az átkattintási arány a keresőkből – 2.1 pont – kevésbé fontos, átlagos egyetértés. A Google képes mérni, hogy egy lapot mennyien látogatnak, mennyi időt töltenek rajta vagy hogy ha valaki találati listából rákattint, akkor ott marad-e vagy visszamegy a listához és tovább keresgél stb… ezek alapján is értékeli a lapot.
A fenti listát én még kiegészíteném azokkal a húzásokkal is, melyeket szintén büntet a Google.
- ne legyenek rejtett (hidden) mezők, blokkok, dobozok, pláne ne tömjük teli őket kulcsszavakkal
- a háttér színe és a rajta lévő szöveg színe ne legyen azonos, magyarán látható, olvasható legyen
- nem érdemes a HTML komment-eket kulcsszavakkal tele pakolni
- nem érdemes egyéb, a látogatók számára nem látható elemeket telitömni kulcsszavakkal (noframe, noscript stb.)
- nem szabad a keresők számára különböző oldalakat készíteni (A BMW is megszívta, a Google ban-olta a lapjukat), amiket egyébként gateway/doorway oldalaknak neveznek. E módszer lényege egyébként annyi, hogy a lap betöltődése előtt egy script megnézi, hogy ki a látogató. Ha úgy véli, hogy a látogató ember, akkor X tartalmat fog megjeleníttetni neki. Ha viszont úgy véli, hogy a látogató egy keresőrobot, akkor Y tartalmat mutat neki. Így az Y tartalom alatt lehet olyan szövegeket tartani, melyeket a keresőrobot jónak minősít akár úgy is, hogy közben az a szöveg az emberek számára kb olvashatatlan.
A BMW-t tényleg bannolta a Google de kétlem, hogy a céget ez annyira érdekelte volna, hiszen az esetek többségében a mai napig is külsőmarketinget alkalmaz.
Vissza került a keresőbe a BMW oldala.