Alapvető SEO tanácsok

Amit bárki megtehet a websitejáért …

Bár ez a dokumentum nem garantálhatja senkinek, hogy az élvonalban fog szerepelni az internetes keresőkben, mindenképp növelni fogja az esélyét annak, hogy a releváns eredmények között jó helyen szerepeljen. Tekintse az alábbi információkat jótanácsnak, de csakis tanácsnak, ami mind a tapasztalat, mind kutatások eredményei alapján került összeállításra. Tartsa szem előtt, hogy az internetes keresők folyamatosan fejlődnek, ezzel is használhatatlanná téve a mindössze pár hónapos a becsapásukat célzó trükköket. Az egyetlen mód arra, hogy egy website megfelelő helyen szerepeljen a keresési eredmények között az, bármilyen általánosan is hangzik, ha olyan tartalmat szolgáltat amit az emberek érdekesnek találnak, ls szívesen is keresnek rá.

Alapvetően az internetes keresőket olyan emberek tervezték, akik jó érzékkel gyűjtik, tárolják és elemzik az adatokat, programozók, matematikusok, és más innovatív ötletekkel teli tehetséges emberek. Mindazonáltal amikor már a szabad világ országaiban szinte bárki hozzáférhet az internethez azoknak az embereknek az aránya akik hozzászoktak már az információ ilyen módon való kezeléséhez folyamatosan csökken. Más szavakkal, a legtöbb ember nem úgy gondolkodik az információról ahogy egy internetes kereső tervezője.

A Search engine optimization ( SEO – keresőmotorra optimalizálás ) hivatott betölteni az űrt, és összehozni az átlagos számítástechnikai tudású embereket az információval amit keresnek. Átfedi a gyakran még mindig túlságosan matematikai alapokra helyezett internetes kereső technológiát, és közelebb hozza egy lépéssel a website-okat és közönségüket. Az SEO lényege annak megfigyelése, hogy miként keresi az átlagember az információt az interneten, nem pedig az, hogy miként lehet becsapni a keresőket, és az oldalra csalni a gyanútlan, arra nem is kiváncsi látogatókat.

1.: Kulcsszavak kiválasztása

  • Az Entireweb kutatásai szerint az emberek 31%-a 2 szavas keresést, 25%-a 3 szavas keresést, és 19%-a 1 szavas keresést csinál.
  • Ne válasszon olyan szót amire esélye sincs az erős mezőny miatt.
  • Ne válasszon olyan szót amit senki sem keres.
  • Ne válasszon olyan szót amivel célt téveszt.
  • Csak akkor használjon általánosan népszerű szót, ha általános forgalom kell.
  • Ne használjon szavakat amivel kifilterezik mint adult / mature oldal.
  • Ne használjon képeket, ALT tageket amivel kifilterezik mint adult / mature oldal.
  • Hacsak lehet ne dinamikus oldalak legyenek a siteon
  • Minnél több tartalom, minnél több oldalra lebontva.
  • Egy oldalt célszerű egy kulcsszóra használni.
  • Félkészen nem szabad siteot submittelni.

2.: HTML <HEAD> Tartalom

2.1.: <Title> Tag

  • A cím nem érdemes hogy hoszabb legyen mint 70-100 karakter, spacekkel együtt. ( Google – DMOZ )
  • Ne legyen 60 karakternél több ( scrubtheweb.com ).
  • Ne kezdődjön a domain névvel ( gyakran spamnek tekintik ).
  • Ne ismétlődjön benne a domain név ( gyakran spamnek tekintik ).
  • Ne egyezzen a filenév, a domain névvel illetve a címmel sem ( gyakran spamnek tekintik ).

2.2.: <Meta Description> Tag

  • Ne legyen hosszabb 25-30 szónál (DMOZ)
  • N legyen hosszabb 100 karakternél (Google)
  • Ne legyen hosszabb 150 karakternél (scrubtheweb.com)
  • Ne legyen hosszabb 200 karakternél (searchenginewatch.com referring to Google)

2.3.: <Meta Keywords> Tag

  • Ne legyen 268 karakternél hosszabb ( AltaVista ).
  • Ne legyen 378 karakternél hoszabb ( Google / searchenginewatch.com )
  • Nem szabad olyan szót használni ami nincs kint az oldalon sehol.
  • Ha több az se baj, de az első 300 karakter után ritkán számít.
  • Kezdődjenek nagybetűvel a kulcsszavak.
  • A kulcsszavakat „, ” ( vessző, space ) jellel kell elválasztani. Lehet kifejezéseket is használni.
  • Egy kulcsszó ne szerepeljen háromnál többször ( gyakran spamnek tekintik ).

3.: Tartalom

  • Szöveg már az oldal eleje fele tartalmazza a kulcsszavakat.
  • A főbb kulcsszavak aránya ne haladja meg a szövegben az összes szó 12-24%-ot ( gyakran spamnek tekintik ).
  • Ne legyen túl sok, ne legyen túl kevés tartalom a kezdő oldalon. A töltési idő és a kulcsszavakon kívül szereplő redundáns szöveg csökkentik az eredményességet.

4.: HTML Kódlap

  • Ha az oldal a megcélzott keresők alapértelmezettjétől eltérő nyelven íródott, ill speciális karaktereket tartalmaz mindenképp meg kell váasztani a megfelelő kódlapot.
  • A Unicode ill. HTML enkódolt speciális karakterekre lehetetlen rákeresni.

5.: Az internetes keresők alapjai

  • Az internetes keresők financiális megfontolásból léteznek. A bevételt vagy a bérbe adott hirdetési felületek vagy az eladott listahelyek biztosítják, illetve esetenként mindkettő. Ha egy kereső bérbeadja a keresési eredmény feletti területet, és a keresett kifejezéshez igazítva csakis odaillő reklámot jelenít meg, a legtöbb felhasználót félrevezeti majd a hasonlóság és a valódi keresési eredmények helyett az ilyen módon elhelyezett linkeket fogja használni.
  • Azok az internetes keresők amik listahelyek eladásából nyerik bevételüket nem fogják eredményeik között megjeleníteni a website-ját, függetlenül annak odaillő mivoltától, kivéve ha kifizeti a csatolt díjat.
  • A websiteot ennek ellenére fel lehet juttatni a listázásra, ha bekerül egy olyan directory-ba amitől az ilyen internetes keresők adatokat vásárolnak. Mindazonáltal az ilyen directory-k mint pl. a Yahoo.com és a DMOZ.org emberek által tartlaom és relevancia alapján moderált katalógusok, így bekerülni az adatbázisukba rendszerint időt és erőfeszítést vesz igénybe.
  • A legtöbb internetes kereső relevancia alapján sorolja be a websiteokat, amiket a kulcsszavak eloszlása alapján állapít meg.
  • Egyes keresők mint pl. a Google.com, a releváns websiteokat is tovább rendszerezi azok népszerűsége alapján amit annak az oldalaira mutató linkek rangsorolásával állapít meg. Mindemellett a szöveg ill. a képek ALT tagje ami az ilyen linkeken található befolyásolja ,hogy a website milyen kulcsszavakra való kereséskor kerül megjelenítésre.
  • Egyes keresők attól teszik függővé egy website népszerűségét, hogy milyen gyakran választják a linkjét a keresési eredmények oldalán. Ezek közé tartozik az AltaVista.com és a Vizsla.Origo.hu .

6.: Megtenni amit lehet, de nem vinni túlzásba

  • EBár a META tageket mára a legtöbb kereső figyelmen kívül hagyja, néhány még most is elemzi őket a website analizálásakor. Ilyen kereső pl. a MetaCrawler.com. Ha megfelelő módon kerülnek használatra, segíthetik, de semmiképp sem ronthatják az eredményt.
  • Internetes keresőprogramok kicselezésekor azok programozóit próbálja kicselezni, akik tökéletesen fel vannak készülve a hasonló esetekre.
  • A legtöbb kereső programját legalább évente frissítik, részben azért hogy kitakarítsák azokat a websiteokat amik megtalálták a módját hogy kicselezzék a rendszert. A legtöbb website ami valaha is használt efféle taktikákat feketelistára kerül.
  • Ahhoz, hogy engedélyezze a web-spidereknek ( analizáló programoknak amik az internetet böngészve kategorizálják a website-okat ) hogy megtekintse az összes oldalt a websiteon belül helyezzen egy „robots.txt” elnevezésű filet a root könyvtárba az alábbi tartalommal:
1
2
3
4
	# /robots.txt
	# no exclusion at all
	Agent: *
	Disallow:

7.: Példa az alapokra

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<html>
<head>
	<title>Online Library - Out of print books by Nonexistantlib.org</title>
	<meta name="Keywords" content="Books, Library, Author, Authors, Title, Titles, Out of print, Old Books, Rare Books, Online Library">
	<meta name="Description" content="Online Library is a collection of rare or out of print books. Search by author, title, or content. ">
	<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>
 
<body>
 
<h1> Welcome to the Online Library </h1>
<h6> Here you will find a collection of rare or out-of-print books in electronic format. We provide you with a comprehensive search, so you can look up any book by author, title, or its content <h6>
<h5><a href="main.html">Click here to proceed to the Online Library></a></h5>
 
</body>
</html>

Forrás:Googlerankings.com staff, 06.11.2004.

Hugyecz Görgy (Harder)
20+ éve munkám és hobbim is az online világhoz köt. Az utóbbi 10+ évben leginkább keresőopimalizálás (SEO) témában tevékenykedem, mellette pedig Google Ads és Facebook PPC fronton is segítem ügyfeleimet. Korábban 10+ évig webgrafika, sitebuild, weboldal készítés témakörben mozogtam.

2 HOZZÁSZÓLÁS

  1. sziasztok
    olvasgatok a témában és úgy néz nagyon megváltozott a keresők viselkedése a sok visszaélés miatt a régi seo tanácsokat el lehet tenni az ablakba…
    jürgen

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét