Tartalomjegyzék
Mit jelent az impression?
Az impression egyszerűen csak annyit tesz, hogy megjelenítés. Az online marketingben igen gyakran és több forgalmi csatorna kapcsán is találkozhatunk vele a fizetett hirdetésektől a keresőoptimalizálásig.
Mikor fontosak az impression adatok?
1., Adatok értelmezésekor és értékelésekor
Kattintás/megjelenés száma adja ki a CTR-t, azaz az átkattintási arányt. Ez segít eldönteni, hogy melyik hirdetésünk fut jobban, melyikre kattintanak inkább, melyikre kevésbé. Hasonló okokból SEO-ban is fontos. Gyorsan kibukik, ha nem elég jó a META title-ünk, valamint description-önk, érdemes ezeket az adatokat is figyelemmel kísérni, és optimalizálni, átírni a META-kat, hogy növelni tudjuk az átkattintást.
2., Fókuszban az impression
CPM (cost-per-thousand impressions) az ezer megjelenítésenkénti költség rövidítése alapú kampányoknál. Például Google Ads display, illetve YouTube kampányok esetén. Ezeket általában brandépítés céljából futtatjuk.
Ezeknek a kampányoknak a célja az impulzustömeg növelés. Emiatt a gyakoriság adatokkal együtt érdemes értelmezni. Az impulzustömeg növelés, akkor hatásosabb, ha egy felhasználót többször is elérünk, akkor van esélyünk rá, hogy átlépünk az észlelésből az érzékelésbe, vagyis tudatosul is a hirdetésünk a felhasználóban, valamint nő az esélye, hogy emlékezni is fog ránk.
A fentiekből már az is következik, hogy az impression nem egyenlő az elért felhasználók számával. Facebook hirdetések esetén a reach (elérés) megadja a felhasználók számát, valamint találunk olyan mutatót is, hogy frequency (gyakoriság), ami megmutatja, hogy beállított időtartományban egy felhasználót átlagosan hányszor értünk el. Google Ads-ben az elérési mutatókat érdemes figyelnünk: