Megszűnik a modified broad / általános egyezés-módosító
Még február 4-én tette közzé a Google, hogy megszünteti a modified broadot. Gyakorlatilag összevonják a phrase match-csel, a kifejezésegyezéssel. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy a phrase match is kezelni fogja a közbeékelt szavakat, tehát már nem csak előtt, vagy utána szerepelhetnek plusz szavak, hanem a két vagy több szó között is.
Vagyis: „hosszú ujjú ruha” kulcsszónál meg fog jelentetni hirdetéseket olyan keresési kifejezésekre is, mint „hosszú ujjú csipkés ruha”.
A modified broadot 2021. júliusától szüntetik meg, tehát ekkortól nem lehet majd áltlalánosegyezés-módosítóval fölvenni kulcsszavakat. Az átállás folyamatos, a phrase match új működését a Google február közepétől fokozatosan vezeti be. Bővebb információ: A megfelelő ügyfelek egyszerűbb megszólítása a Keresőben
Megszűnik a Gmail kampány
2021. július 1-től már nem hozhatunk létre Gmail kampányokat és a meglévő kampányaink sem lesznek szerkeszthetőek. A Gmail kampányokat a Google gyakorlatilag a Discovery (Felfedező) kampányokba tagozza be. Bővebb információ: Gmail-hirdetések létrehozása
Vagyis arra a továbbiakban nem lesz lehetőségünk, hogy csak a Gmail rendszerében jelentessünk meg hirdetéseket. A dolog hátránya, hogy még a Google hivatalos ajánlása is az, hogy a Discovery kampányok esetén a cél-CPA 10-szeresét állítsuk be napi budget-nek. „Gondoskodjon arról, hogy a napi költségkerete elegendő legyen a cél-CPA-ajánlat 10-szeresének lefedésére.” Ami még 1000 Ft-os CPA mellett is, ugye napi 10 000, havi cca. 300 000 Ft-ot jelent egy kampányra. Ezzel gyakorlatilag megszüntetnek egy olyan kampány típust, amit a kisebb hirdetők is tudtak eredményesen használni és létrehoztak egy újabb kampány típust, ami elsősorban a „nagyok játékszerének” ígérkezik.