Még 2019. júniusában röppent föl a hír, hogy a Google fejleszti és teszteli a carousel formátumban megjelenő szöveges hirdetéseket.
Ez egy, csak mobilon megjelenő hirdetési formátum. Sajnos nekem még nem sikerült előcsalnom, úgyhogy print screent, vagy videót nem tudok róla betenni, de itt megtekinthető egy videóban, hogy hogyan is néz ez ki. Voltaképp nem is nevezném formátumnak, mert nem a hirdetőknek nyújt lehetőséget, hogy carouselben jelentethessék meg a hirdetésüket, hanem a különböző cégek hirdetései jelenhetnek meg lapozható formában.
A találati lista tetején megjelenő hirdetés alatt, „People also considered” blokkban, lapozható formátumban mutatja a Google a további hirdetéseket.
Sajnos nagyon kevés információ áll rendelkezésre erről a hirdetési megjelenésről, pedig számtalan kérdést fölvet.
Egyfelől csökkenhet azoknak a hirdetéseknek a teljesítménye, ami eddig top pozícióban jelent meg. Ennek persze lehet előnye és hátránya is. Nyilván, ha mi azok közé tartozunk, akik nem tudtunk megjelenni, vagy csak kisebb arányban a top pozíciókban, számunkra még előnyös is lehet.
Számomra az is kérdés, hogy fogja ezt megjelentetni a Google a hirdetési statisztikákban. Látunk e infót arról, hogy milyen arányban jelenik meg a hirdetésünk carouselben, vagy egyáltalán a carosuel hirdetéseknél mikor fogják számítani a megjelenést. Hány százalékának kell a hirdetésnek látszania ahhoz, hogy a Google megjelenést számítson.
A Google carousel szöveges hirdetések (Google carousel text ad, ha rá akarnánk keresni) tesztelése és fejlesztése mögött valószínűleg az áll, hogy mobilon, a „hely szűkössége miatt” kevesebb hirdetés tud megjelenni, mint desktopon. Ezzel a megoldással növelhető a megjelentetett hirdetések száma, és így természetesen a Google hirdetésekből származó bevétele is. Persze mi is több lehetőséget kapunk a hirdetéseink megjelentetésére. Így viszont az a kérdés is fölmerül, hogy hogyan fogja ez befolyásolni az organikus forgalmat.