Tartalomjegyzék
Mi kell a Facebook feedbe?
Kötelező mezők:
- „id”
- „title”
- „description”
- „availability”
- „condition”
- „price”
- „link”
- „image_link”
- „brand”,
Nem kötelező mezők, de érdemes alapból használni:
- „sale_price”
- „product_type”
Facebook által javasolt mező a google_product_category, ami lényegében a Google saját taxonómiája a termékek bekategorizálására. Ha nincsenek eleve bekategorizálva Google product category alapján a termékek, akkor nem kell ragaszkodnunk hozzá. Több esetben ez problémát okoz a webshop tulajdonosnak, mert több ezer terméket bekategorizálni időigényes feladat, vagy plusz fejlesztői költség. A feed alapú hirdetéseket viszont e nélkül is el lehet készíteni és lehet futtatni.
Ezen túl részletes, jól használható specifikáció itt található:
https://developers.facebook.com/docs/marketing-api/catalog/reference/#da-commerce
Mint a specikációból látható, számos más mezőt is beállíthatunk. Emiatt célszerű áttanulmányozni a lehetőségeket annak, aki majd a kampányokat futtatni fogja, és ha szükséges, meghatározni azokat a mezőket, amik még kellenek a Facebook feedbe.
A Facebook feed elkészítése
A Facebook feed elkészítése egyedi fejlesztésű webáruházak esetén a fejlesztő feladata. A specifikáció segítségével ez általában nem szokott problémát okozni.
Bérelt webáruház rendszerek, mint a Shoprenter, vagy az UNAS, tudják ezt a funkciót, így itt speciálisabb dologra nincs szükség.
CMS (jellemzően itt most az opensource shopmotorokra gondolok, mint például a WordPress + WooCommerce, Magento stb…) alapú webáruházak esetén, pedig érdemes keresni egy plugint, aminek a segítségével el tudjuk készíteni a feedünket.
WordPress + WooCommerce párosához érdemes megnézni például a „Product Catalog Feed by PixelYourSite” nevű plugint, vagy magát a „fő” plugint, ami a „PixelYourSite – Your smart PIXEL (TAG) Manager„.
De ha tudsz mást ami neked bevált, akár más áruházmotorról is legyen szó, segíthetsz a többi olvasónak is azzal, hogy megosztod velünk a tudást bejegyzés formájában! :)
Amit ellenőrizni érdemes a feed feltöltésekor
1., Megfelelő méretű képek
Ha rossz a webshop által használt képek mérete, aránya, akkor a Facebook katalógusunkban rosszul fognak megjelenni a képek. Illetve amennyiben az adatbázisban nincs az adott termékhez kép, ott értelemszerűen a katalógusunkban sem lesz. Emiatt a képeket érdemes végigellenőrizni, mielőtt katalógus alapú hirdetést indítunk.
A képnek legalább 600 x 600 képpont méretűnek kell lennie. Más méretű és arányú képeket is használhatunk, csak ellenőrizzük le a katalógusban a képek megjelenését.
2., Title és description
Ne hiányozzon és ne legyen csupa nagybetű. Gondot ez akkor tud érdemben okozni, ha nagy arányban fordul elő a katalógusunkban, mert akkor a termékek jelentős hányadát nem fogjuk tudni használni a hirdetéseinkhez.
3., Frissítés
A feedet érdemes automatikus frissítésre beállítani. Ne feledjük, hogy a hirdetésekben nem aktuális árakat közölni a fogyasztó megtévesztésének számít. Emiatt ügyeljünk arra, hogy az árak frissülési gyakoriságának megfelelően ütemezzük be a feed feltöltést is.
Kedves Szilvia,
Nagyon jó lett a cikk. Nekem is lenne egy tippem egy feed kezelő eszközre, méghozzá a Mergado.
Segítségével bármilyen feedből létrehozhatsz Facebook feedet, és azt fejlesztő nélkül szerkesztheted is.
A képek ellenőrzésére pedig ezt az ingyenes szolgáltatást javaslom: https://image-validator.com/hu