A következőkben azt fogom leírni, hogyan készíthetünk valakinek a fényképből rajzfilmfigura-szerű képet. Először is szükségünk van egy lehetőleg nagy felbontású, lehetőleg világos képre. Én a volt iskolaigazgatóm fényképét fogom használni.
1. Megnyitom a képet, és egyből csinálok is egy új layert. Egész végig ezen fogok dolgozni. A színeket defaultra állítom (D).
2. Az egész lényege az, hogy feketével kihúzom a megfelelő kontúrokat, fogok egy Magic Wand Tool-t (W), kijelölöm a körberajzolt területet és egy rá jellemző színnel kitöltöm. Fontos, hogy a vonal folyamatos legyen, így csak a szükséges területet jelöli ki a Magic Wand Tool.
Én most a szemével kezdem. Rázoomolok (Z). Fogok egy Brush Toolt 1px, opacity 100% flow 100%. Körberajzolom a szemét és a szivárványhártyáját is. Esetleg a pupilláját is körbe lehet rajzolni, ha nagy.
3. Fogom a Magic Wand Toolt, kijelölöm a szeme fehérjét. A foreground colort világosszürkére állítom (én mindig #efefef-et használok). Nyomok egy alt+backspace-t, hogy kitöltsem a kijelölést. Ugyan azt a színt alkalmazom mind a két szeménél, mindkét oldalon.
4. Most ismét fogom a Magic Wand Toolt és kijelölöm a szvárványhártyáját. Fogom az Eyedropper Toolt (I) és felszedek egy színt a szivárványhártyájáról, majd a kijelölt részt kitöltöm vele. Ugyanezzel a színnel töltöm ki a másik szemét is.
5. Most kijelölöm a pupilláját, és mielőtt kitölteném feketére, defaultra állítom a színeket és megjegyzem, hova kell majd a csillogást belefesteni. Kitölötm a pupilláját feketére, crtl+d hogy kijelölés megszűnjön, x hogy a fehér kerüljön előtérbe, B mint Brush Tool, majd belefestem a csillogást a megfelelő helyre.
Ugyanezt a másik szemével is.
6. Ezután elkezdem a szemöldökét. Körberajzolom, majd egy onnan vett színnel kitöltöm. Ugyanazzal a színnel mind a kettőt. Ugyanezt a bajszával, meg a szakállával is.
7. Most következik a legnehezebb rész (legalábbis számomra). Az arcvonásokat kell kihúzni. Az orrot, a nagyobb ráncokat, stb.Fontos, hogy ne legyen túl sok belőlük, mert akkor hülyén fog kinézni a végén az egész. Szerencsére a Sanyi bácsinak elég kevés ránca van ezen a képen, úgyhogy én kevesebb munkával megúszom. Fontos, hogy a fiatalabb arcokra kevesebb ráncot tegyetek, mert azok nagyon tudnak öregíteni. (A lányoknak pl. elég „boszis” kinézetük lesz tőle, hogy egyik volt osztálytársamat idézzem.) Az orr körvonalainak megtalálása számomra elég nehéz dolog, úgyhogy most nem is viszem túlzásba a rajzolását.
8. Ezután az egész arcot rajzolom körbe egy körvonallal. A füleket kihagyom, azt majd később. A vonalnak folyamatosnak kell lennie, hogy amikor Magic Wand Toolt nyomk rá, akkor csak az arc legyen kijelölve. Így valahogy:
9. Hoppá, a száját kihagytam. Körberajzolom, kijelölöm, kitöltöm. Esetleg egy kis csillogást lehet rá tenni fehér ecsettel, én most ezt kihagyom.
10. Na akkor most választok egy színt az arcáról, és az egészet kitöltöm vele. Egy kicsit furcsának tűnhet az elején, de végére már jobb lessz. Ne felejtsük el azokat a részeket sem, amik még az arcához tartoznak,de nem tudtuk az elsővel együtt kijelölni, mert valahol összeérnek a vonalak. Ezeket is töltsük ki ugyanazzal a színnel, mint a többit.
11. Most következnek a Sanyi bácsi fülei. Ezeket is körberajzolom, és ugyanazzal a színnel kitöltöm, mint az arcát.
12. Ezután sokkal kevésbé részletesen írom le mint eddig. Körberajzolom és kitöltöm a maradék bőrfelületet(nyak). Körberajzolom a haját, kiválasztok belőle egy színt, majd kitöltöm vele az egészet. Most már sokkal kevésbé néz ki hülyén ugye?
13. Ezután megcsinálom a ruháját, ha olyan a háttered, azt is megcsinálhatod.
14. Ctrl+klikk a layerre amire rajzoltál, ctrl+v (másolás). Csinálsz egy új dokumentumot, kitöltöd a hátterét feketére, beilleszted és kész.
Van egy ehhez hasonló, tutorial a greycobra.com-on. Onnan vettem az ötletet. Ott Pencil toolt ajánlanak a körvonalazáshoz.
ez nagyon jóó!
megcsináltam majdnem ugyan ilyenre. Csak a füle nem lett olyan jó :S
Mondjuk ez nem épp a lehető legjobb alkotás. A körvonalazáshoz is mindenképpen ajánlatosabb a Pent használni (gondolom a szerző is arra gondolt, nem a pencilre), akkor szabályosak lesznek a vonalak, nem ennyire reszketegek. Ha mindenáron szabadkézzel csináljuk, akkor ehhez szinte nélkülözhetetlen a digitális tábla! Egérrel sajnos ilyen a végeredmény. Szóval a koncepció jó, csak a kivitelezés nem.
Andreiy, a fül rajzolását külön meg kell tanulni, akárcsak a szemét, vagy bármilyen emberi alkatrészt. Eléggé bonyolult a felépítése, jó tekervényes, nehéz jól csinálni. Habár én fület kapásból kettő folyamatos vonallal tudok rajzolni, de csak azért, mert jó volt a példa, amin tanultam. Az emberi ábrázolás a művészeti iskolákban külön tantárgy, évekig tanulják, hogy az tényleg emberi legyen. Ha valami, akkor az ember az, amit tényleg nehéz jól rajzolni. Nem véletlenül festenek sokan tájképet vagy absztraktot :)
Csak csatlakozni tudok az előttem szólóhoz, tényleg nem épp a lehető legjobb alkotás.
Talán egy nagyon alapkategóriás digitáblával (20.000 HUF) már klasszisokkal jobban meg lehet csinálni.
De, hogy érdemben is hozzá tudjak szólni, brush tool-al is egész jól helyt lehet állni. Kb egy éve sikerült megszereznem az Adobe Photoshop Top Secret dvd-ket, 2 tutorial hasonló ez előbb említetthez. Igaz az egyikben fénykép alapján „művészi” képet rajzolt a hölgy kb 3 óra alatt (felsőkategóriás Wacommal) , nekem ugyanazt a hatást/minőséget elérni 5 napomba telt egérrel. De mindenképp megérte. Egy másik tutorial inkább hasonlít erre, sajnos képeket nem tudok a hozzászólásomhoz csatolni de egy linket igen.
http://www.photoshoptopsecret.com/
Youtube-on jópár videót megleltem de nem az összeset. Mindenképp csak ajánlani tudom kezdőkek és haladóknak. Igaz csak angol nyelvű verzióban van de az én angol tudásommal (nem túl jó) is simán érthető az egész.
Visszatérve az eredeti témához, függetlenül attól, hogy ki milyen vizuális képességekkel vagy épp ki milyen felszereltséggel rendelkezik én ezt nem Photoshoppal csinálnám. Bár a Ps-nek is van egy minimális vektoros része de egy CorellDraw-al vagy épp Illustratorral percek alatt könnyebben, gyorsabban és ami talán fontosabb; pontosabban meg lehet csinálni. Bár ez a honlap inkább a pixelgrafikával foglalkozik szerintem esetenként lehet érdemes lenne más programokhoz is hozzányúlni -még hobbi szinten is-.
Andreiy , az hogy a füle nem sikerült jól inkább ösztönözzön , mintsem kedvedet szegje. Igaz félives papírra szénnel vagy pittel rajzolni vagy épp „emberei alkatrészeket” számítógépen rajzolni tényleg kihívás, de az internet adott a google is már csak a kulcsszavak kellenek mint pl:
alakrajz, művészeti anatómia, tárgyábrázolás stb… Én nem osztom azon emberek véleményét miszerint „nincs kézügyességem”. A kéz az csak egy eszköz, uúgy mint az egér. Az agyunkkal rajzolunk, alkotunk, irányítunk. Emberi alakot sem nehezebb rajzolni mert mind a fejre mind az egész testre igazak bizonyos törvényszerűségek (értem ezalatt az egymáshoz való arányokat).
Ha az ember egy picit utána jár minimális tanulással jobban tud érvényesülni.
Így van, mint mindent, az emberi ábrázolást is gyakorlással lehet elsajátítani. Habár annyit azért hozzátennék, hogy szabályos alakzatokat, sokszögeket, síkidomokat általában könnyebb megtanulni, mint természetes formákat.
Az ilyen átrajzolósdi általában azért nem sikerül élethűre, mivel a fénykép egésze teszi felismerhetővé az arcot, a fővonalak mellékesek. Az már egy külön művészet, amikor valaki egy arcot néhány vonalból olyan élethűen lerajzol, hogy lemászik a papírról. Ez a pár vonalas karikatúra az egyik legcsodálatosabb dolog, és azt – úgy hallottam – nem igazán lehet tanulni. Ismert karikatúra-művész mondta, hogy ők ilyen furcsán látják az emberi arcokat. Minden jellegzetességet eltúlozva, mint egy görbe tükörben. Mellesleg az a művész is tanult anatómiát, és ábrázolást. Az már csak az ő plusza, hogy ilyenre is képes. Le a kalappal a karikaturisták előtt!
Azért ezzel a kijelentéseddel én vitába szállnék ha lehet: „…szabályos alakzatokat, sokszögeket, síkidomokat általában könnyebb megtanulni, mint természetes formákat.”
Jópár évig törtem az ülepen bakokon és rajzoltam mind természetes mind szabályos formákat. Igazság szerint mind kettő ugyanolyan könnyű és nehéz is egyben. Mindkettőnek megvan a maga előnye és hátránya is. Míg természetes formáknál van egy kis szabadság addig a geometriai formák rajzolásánál (nem szerkesztésénél) valamivel korlátozottabbak a lehetőségek. Félretéve a különböző axonometriákat és vetületi ábrázolási módokat, szabályos testeket (kocka, henger, kúp) perspektívikusan rajzolni talán nehezebb is mert -felületüktől eltekintve- személytelenek és talán csak 1-2 repedés vagy egy korsó esetében egy letört fül ami érdekessé teheti. A perspektív ábrázolásnak is igen komoly szabályi vannak, ha már kézzel kell rajzolni és lévén, hogy szabályos testekről vagy épp csak síkidomokról van szó tökéletest rajzolni szinte lehetetlen, max szerkeszteni. Mindezzel ellentétben egy portré vagy az általad említett karikaturák a személy „hibái” felnagyításának köszönhetően nyerik el karakteres jellegüket.
Az eredeti témához visszatérve, találtam egy képet amit akár fényképről is csinálhattam volna, bár nincs befejezve mert csak egy brush-om rakoncátlankodott és csak ki akartam deríteni a miértjét. Bőszen rángattam az egeret, változtatgattam a vonalvastagságát és ez lett az eredménye: http://kep.ivpicture.hu/10024.N.jpg
Igaz ezt Illustrátorban csaptam össze néhány perc alatt egy félresikerült munkanapomon de talán érdemes megnézni közelebbről is, hogy mennyiben eltér a pixel és vektrografika és mégis mennyire hasonló és ez a nemes ellentét ami igazán érdekessé teszi a grafikus életét.
Ha jól sejtem, akkor a fekete kontúrok a vektorosak, de javíts ki nyugodtan, ha tévedek. Sajnos, ahogy azt már többször leírtam, én nemigen tudok rajzolni (ha igen, azt nagy nehézségek árán, és dilettáns módon), úgyhogy csak csodálni tudom mindazokat, akiknek ez jobban megy. Tudom, hogy tanulni lehet, csak ehhez valahogy már nem lenne annyi türelmem, mint gyerekkoromban volt. Lehet, hogy ha a megfelelő korban kaptam volna képzést, ma nem itt tartanék. De már ebbe nem fogok bele, vannak olyan dolgok, amelyek jobban lekötnek. Elvégre nem kell mindenkinek univerzálisnak lenni. Van aki rajzolni tud, van aki programozni, megint mások zenélni, és így kerek a világ.
Tévedsz :D ez 100%-osan vektoros. A körvonalaktól kezdve a hajon át a shape-ig minden Illustrator. Semmi Ps nincs benne. Néha csalóka dolgokat is lehet csinálni más-más programmal.
Erre egy tökéletes példa ez: http://kepfeltoltes.hu/view/080729/MustangRGB_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Igaz kb 5-6 napig ültem gép előtt mire egy fényképről meg tudtam csinálni. Ez is teljesen vektoros és Ps-t még hírből sem látott.
Az, hogy nem kell mindenkinek univerzálisnak lenni megint kétélű dolog. Ha csak a PS-t tudnám használni akkor nem találnék/találtam volna magamnak munkát. Sajnos tapasztalataim szerint igenis univerzálisnak kell lenni ahhoz, hogy érvényesülni tudjunk :S mert ha mindenhez értünk -ha még egy kicsit is- akkor elég csak 1 fizetést kiadnia valakinek… más dolog, hogy igen hamar le lehet lakni így egy embert…
…most meghazudtolom magam…mégis látott egy kevéske Ps-t :) Volt 1-2 „alkatrész” amit lehetetlen lett volna körberajzolni így az eredeti képből linkeltem be körbevágva…
hxxp://kepfeltoltes.hu/view/080729/serial_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
BonFire a honlapodhoz csak gratulálni tudok ;)
Köszi szépen! Csak ámulok és bámulok! Nagyon zsír lett ez a Ford. Mondjuk, azt rögtön gondoltam, hogy nem két óra munka van benne. Néha nekem is lennének jó ötleteim, de általában amit egy nap alatt nem tudok megcsinálni, és alszom rá egyet, utólag már nincs kedvem befejezni. Néha csak néhány apróság hiányzik, de azzal már nincs türelmem szöcskézni. De jó látni, hogy vannak nálam kitartóbbak is. Nagggyon jó lett!
Szia Bon Fire!
Én gimppel vágtam neki, eddig a fej szinte teljesen megvan, de szerintem photoshoppal fele olyan könnyű lehet.
Szia Olympique!
Szerintem mindegy hogy milyen programot használ az ember, amit megszokott, úgyis arra esküszik. Egyszerűen az áll kézre. Itt sem mindenki PS-sel dolgozik, van aki Paint Shop Prot használ, és neki az a jó. A PS-sel is csak abban az esetben könnyű dolgozni, ha már tudjuk kezelni. És a Gimpnek van egy olyan előnye a PS-sel szemben, hogy ingyenes, tehát az is foglalkozhat ilyesmivel, akinek profibbra nem telik. Jó dolgokat lehet ám azzal is csinálni, csak másképp.
Én amondó vagyok, hogy: Try before Buy! :) Vicces is lenne ha ki tudnám csengetni az Adobe Master Collection-ért azt az 1 millió 6 ezer forintot amit kérnek érte. A Max, Corell, Zbrush stb. már nem is beszélve :)
Hát az igaz, de én nem vagyok annyira hozzászokva a gimphez, mert kb. 2hete töltöttem le :-)
jó kis program, sok jó dolgot lehet vele csinálni :-)
ha befejezem a művem, akkor painttal próbálok meg rajzfilmesíteni :-]
Most egy kérdéssel fordulnék hozzátok: mennyire macerás tutorialt csinálni? Tudom kissé bugyután hangzik amikor ez az oldal hemzseg tőlük, csak épp még sosem csináltam ilyet és bár valamikor tanultam pedagógiát de a tanári ambícióimat az énekléssel együtt temettem el, mert egyik sem ment igazán :) Csak néhány jótanács kellene, hogy mégis mire érdemes odafigyelni.
Hozzátenném, hogy már többször is átolvastam a „Küldj leírás” részt…. csak kissé bátortalan vagyok, ennyi:)
http://kepfeltoltes.hu/view/080729/Inas_godzilla_low_res_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Pl egy ilyen tréfarépás képet is legalább 100 lépésben tudnám csak elmagyarázni és félő, hogy leterhelném a honlapot felesleges dolgokkal is:)
Előre is köszönök mindent.
Attól függ. Ha egy tutorial haladóknak készül, akkor elfőfeltételezünk bizonyos dolgokat, amiket nem taglalunk fölösleges lépésekben. Pl egy ilyen montázs esetében annyit mondunk, hogy az alakot vágjuk ki, vagy maszkoljuk ki az eredeti képről. Ha valaki nem tudja, hogy kell csinálni, akkor az még nem jutott el arra a szintre.
Én személy szerint, van amikor még a lépések számát sem írom le. A szöveget úgyis szépen eltaglalják a bekezdések és a képek. Inkább mindig arra helyezem a hangsúlyt, hogy ha már valaki megcsinál egy tutorialt, akkor legyen is tisztában azzal, hogy mikor mit és miért kell csinálni. Ezért inkább a lépésnél külön egy bekezdésben ezeket taglalom. Így jobban elmélyül a tudás, és egy-egy részfeladat más munkánál is felhasználható. Az olyat nem szeretem, ami leírja, hogy „kattints a harmadik menü nyolcadik pontjára”, és semmi mást nem közöl. Jó-jó, de minek?
Továbbá írás közben megpróbálom felidézni azokat a dolgokat, amelyekkel kezdőként nekem is meggyűlt a bajom. Ezeket mindig megpróbálom világossá tenni, mert ha megérti az elméletet valaki, kevésbé fogja eltéveszteni a feladatot. Ezzel a módszerrel elég jó hatásfokkal működnek a tutorialok. Még nem sok visszajelzést kaptam, hogy valakinek ez vagy az nem sikerült. Annak a híve vagyok, hogy inkább írjam le szájbarágósan, mint hogy esetleg kevés legyen az infó. Természetesen egy haladó azt gondolhatná, hogy fölösleges a sok locsogás, de hát elsősorban abban van a kihívás, hogy egy kezdőt is meg tudjunk tanítani azokra az alapokra, ahonnét már egy kis fantáziával ő is tud kreatívan alkotni. A gyakorlottabbak pedig átugorhatják, ami számukra egyértelmű. De a plusz információ miatt még senki nem reklamált. Nagyjából ennyit tudnék elmondani. Na és persze törekedni kell arra, hogy amennyiben lehet, a szöveg egyszerű legyen, hogy mindenki megérthesse, elvégre nem a parlamentben kell a dolgokat fényeznünk. Ott az a cél, hogy minél kevesebben értsék meg a mondanivalót, a mi esetünkben pedig, hogy a tízéves is megértse.
Vágj bele nyugodtan, a visszajelzésekből úgyis kiderül, hogy mi az érthetetlen, és a saját cikkeidet bármikor javíthatod. Ha felhívják a figyelmemet, hogy valahol tévedtem, akkor utánajárok, és ha kell, egy féléves cikket is átírok amennyiben az indokolt. Elvégre nincs kőbe vésve.
Nagyon szépen köszönöm a segítséget és nem utolsó sorban a bíztatást :)