(A dzsoco-tól kapott leírás több olyan hasznos lépést is tartalmaz, melyek nem csak most, de a későbbiekben is nagyon hasznosnak bizonyulhatnak. – Harder) Először is kell keresnünk egy megfelelő képet például ez itt egyeseknek ismerős lehet :-)!
1. Lépés: Duplikáljuk a képünket(Layer/Duplicate Layer….)
2. Lépés: A duplikált layeren: Image/Adjustment/Level v. Ctrl+L – output levels 80 a többi marad alapon. (Ezt a lépést akkor alkalmazzuk ha a 3. lépés által az szem annyira fekete lesz hogy az irisze nem látszik!)
3. Lépés: Image/Adjustment/brightness contrast/ : brightness: -40 contrast 40
4. Lépés: Duplikáljuk azt a layert amin eddig dolgoztunk és állítsuk a Blend módját soft lightra.
Itt tartunk most!
|
5. Lépés: Csináljunk egy új Layert és állítsuk a Blend módot Colorra. Válasszuk ki az ecsetet és fessük ki az íriszt (#9b0f0f).
6. Lépés: Ismételjük meg az 5. lépést azzal a különbséggel hogy most a csak az írisz körüli fehér részt fessük be ugyan azzal a szinnel csak 50 % Opacity-vel.
7. Lépés: Csináljunk egy új Layert a 3. és 4. lépés közé. Tehát lentről fölfelé nézve ez lessz a harmadik rétegünk. Válasszuk ki az Elliptical Marque Tool-t majd tegyük a következőket: shiftet nyomva tartva rajzoljunk egy kör majd select/modify/border 10 pixeles beállítás-t alkalmazzunk. Így kell kinéznie:
8. Lépés: Töltsük fel a már eddig használt színnel, majd Filter/Blur/Gaussian Blur – Radius: 3 pixel. A kör felső részét töröljük ki, kicsit igazíthatunk rajta a Smudge Tool-al , valahogy úgy ahogy az itt látható képen van.
Ezzel kész is az ördögi szem!
|
9. Lépés: Egy kis plusszal nagyban fel lehet dobni a képet például így:
Az arcon lévő repedésekhez én ecsetet használtam külön Layeren mely Soft light-on volt, de használhatunk egy száraz sivatagos tájat is amin sok repedés van(Multiply modban). Majd fogtam egy rozsdás propellert külön rétegre raktam Blend módját meg Multiply-re állítottam és kivágtam belőle a megfelelő részeket.
Nah hogy tetszik?
Írta: dzsoco
A 2. lépésnél melyik oldalt kell 80ra állítani az outputnál?