A metatag-ek segítségével honlapunk látogatottságát is növelhetjük. Természetesen ebben elsősorban a kereső lesznek segítségünkre. Mint azt a honlap készítők körébe tartozó emberek népes társasága már tapasztalhatta, nagyon nehéz elfogadható látogatottságot elérni oldalaink számára.
A metatag-ek segítségével honlapunk látogatottságát is növelhetjük. Természetesen ebben elsõsorban a keresõ lesznek segítségünkre. Mint azt a honlap készítõk körébe tartozó emberek népes társasága már tapasztalhatta, nagyon nehéz elfogadható látogatottságot elérni oldalaink számára.
Több lehetõségünk is van hogy hozzásegítsük magunkat egy kis eredményhez. Ilyenek például a keresõkbe való regisztráció, partnerprogramok, banner cserék és a reklámok elhelyezése más oldalakon. Az egyik alapvetõ lehetõsége minden webfejlesztõnek a keresõkbe való regisztráció. Ezzel azonban még nem értük el a célunkat mivel nagyon sokan megteszik ugyanezt.
A legfontosabb dolog az, hogy mint azt bárki tapasztalhatta már, akár amikor önmaga keresett valamit, hogy általában a keresés után az elsõ 2-3 oldalt tekintette csak meg. Maximálisan az elsõ tizet ha nagyon fontos volt számára a keresett információ. Én általában úgy szoktam keresni hogy beírok minimálisan két szót és megnézem az elsõ 5-10 találatot. Ezután szûkítem a kört egy következõ szóval. Ha ez sem hozott eredményt akkor rokon értelmû szavakkal próbálkozok. Nagyrészt így sikerrel járok, de nem szoktam a következõ 10 honlapcímet megnézni. Ennek mi az oka? Valószínûleg az hogy nincsen kedvem megnézni a több száz találatból azokat amelyeket már alapból a böngészõk is hátra sorolnak.
Tehát a cél az első 10-be való bekerülés lenne. Ehhez segíthet hozzá minket a metatag-ek megfelelõ használata.
Mindenkit szeretnék figyelmeztetni hogy napjainkban a keresõk elsõsorban az oldal lényegi tartalmát veszik figyelembe, nem pedig a megadott kulcsszavakat.
A keresés során általában csak 1-2 szint mélységig mennek bele a linkekbe, és van, hogy a frames oldalakat ki is hagyják. Persze erre van egy egyszerû megoldás, mégpedig hogy a fõbb oldalakat külön – külön regisztráljuk.
TITLE
‹TITLE› Az oldal címe ‹TITLE›
‹META name=”TITLE” content=”…”›
Maximálisan 10 szó használata javasolt, és a legfontosabb kulcsszavakat kell tartalmaznia. Nem javasolt üdvözlõ szavak használata. Elsõsorban angol nyelven nem érdemes üdvözlő szavakat megadni, de napjainkban a keresõk már értenek több nyelven is.
DESCRIPTION
‹META name=”DESCRIPTION” content=”…”›
Az oldal tartalmának a rövid leírása. A keresõk gyakran ezt a szöveget jelenítik meg a találati oldalon. Hossza 200-250 karakter lehet. Érdemes belecsempészni az oldalunkra jellemzõ (gyakran használt) kulcsszavakat.
Külföldi keresõk használata esetén:
‹META name=”DESCRIPTION” lang=”HU” content=”…”›
KEYWORDS
‹META name=”KEYWORDS” content=”…”›
A oldal tartalmára jellemzõ kulcsszavakat tartalmazza, amiket a keresõkbe beírva, a keresõ oldalunkat meg kell találja. Maximális hossza 200-1000 karakter.
Ne használj sok keresõszót, és ugyanazt lehetõleg ne használd fel több alkalommal, legfeljebb más írásmódban.
Külföldi keresõk használata esetén:
‹META name=”KEYWORDS” lang=”HU” content=”…”›
CONTENT-TYPE
‹META http-equiv=”Content-Type” content=”text/html; charset=iso-8859-2›
Ezzel az elemmel lehet beállítani, milyen karakterkészletet használjon a kliensgép böngészõje az oldal megjelenítésekor
Íme a gyakrabban használt karakterkészletek:
iso-8859-1…..nyugat-európai [iso]
iso-8859-2…..közép-európai [iso] › ajánlott
windows-1250…..közép-európai [windows]
ROBOTS
Ezzel az elemmel a robotok oldalkövetését állíthatjuk be.
index – oldalt indexeli
noindex – oldalt ne indexelje
follow – oldal linkjeit kövesse
nofollow – oldal linkjeit ne kövesse
Példák:
1 2 3 4 | <META name="ROBOTS" content="INDEX,FOLLOW"> <META name="ROBOTS" content="NOINDEX,FOLLOW"> <META name="ROBOTS" content="INDEX,NOFOLLOW"> <META name="ROBOTS" content="NOINDEX,NOFOLLOW"> |
Nagyon sokat tudtam ebből hasznositani felkerültem google 3adik oldalra:)
egy porblémám van… 4-5ödik oldalon is megtalálja a honlapom csak az én oldalam photshoppal lett készitve és frames tartalom van benne… és a középső frémnek a tartalmát nyitja meg a googleból és nem pedig a főoldalam… kaphatnék ehhez valami segitséget?
Köszi
A
Van egyfajta vizsgálat arra, hogy megnézd, betöltődött-e az oldal és ha igen, betöltsön egy másikat, itt találtam nyomát:
http://www.webdeveloper.com/forum/showthread.php?t=240806
viszont nem próbáltam ki, kísérletezz vele, mert az biztos hogy van erre megoldás (ha ez nem is a perfekt, de legalább tudod merre keresgélj).
köszi majd nézegetem ha nem jutok elörébb irok:)