Tartalomjegyzék
Facebook hirdetéskezelő létrehozása
A Facebook hirdetéskezelőt gyakorlatilag nem kell létrehoznunk, mert, ha van Facebook accountunk, akkor hirdetéskezelőnk is van. A hirdetéskezelőt a Facebook hol hirdetéskezelőnek, hol hirdetési fióknak nevezi, a kettő ugyanaz. Elterjedtebb, hogy hirdetéskezelőnek hívják az emberek, vagy angol nevén Ads Managernek.
1., Lépjünk be a Facebook accountunkba
2., Lépjünk a https://www.facebook.com/adsmanager URL-re, és gyakorlatilag be is jutottunk a hirdetési fiókunkba.
Ha csak gyakorolni szeretnénk, akkor itt meg is állhatunk, a további beállításokat nem szükséges megcsinálnunk.
Ha hirdetni szeretnénk, akkor el kell végeznünk még pár beállítást.
A Facebook hirdetéskezelő alap beállításai
I., Alap beállítások
Kattintsunk az „Üzleti eszközök” menü ikonjára. Ha a hirdetéskezelő új felületén vagyunk, akkor ezt itt:
Ha a régi felületen, akkor pedig itt:
Görgessük le a menüt és keressük meg a „Hirdetés” blokkban a „Hirdetési fiók” beállításai menüpontot.
Itt a következő beállításokat találjuk:
1., Hirdetési fiók neve: ez lehet bármi. A lényeg, hogy azonosítható legyen, gondolva arra, ha másnak, például ügynükségnek, adunk később hozzáférést, a több cég közül, ők is könnyen azonosíthassák a mienket.
2., Időzóna, pénznem: ez általában a magyar idő és pénznem, de természetesen, ha külföldre hirdetünk és más pénznemben célszerű számunkra az elszámolás, bármi mást is be tudunk állítani. Az időzónánál figyeljünk, hogy azt állítsuk be, ahol hirdetni fogunk, mert más esetben a hirdetések ütemezésénél rendszeresen át kell számolni az időt.
Mielőtt ezeket a beállításokat elvégezzük, célszerű egyeztetni a könyvelőnkkel az ÁFA-fizetési kötelezettség miatt. Valamint arról, hogy külföldön fizetjük az ÁFA-t, vagy Magyarországon valljuk be.
3., Hirdetési cél: Ezt értelemszerűen állítjuk, aszerint, hogy üzleti célra, vagy nem üzleti célra vásároljuk e a hirdetéseket.
4., Vállalkozás adatainak megadása: Szintén értelemszerűen töltsük ki a kért mezőket a vállalkozásunk adataival. Amit itt megadunk, az fog szerepelni a számlázási adatokon is.
5., Még azt kell megadnunk, hogy ügynökségként, vagy nem ügynökségként (második opció) akarunk hirdetni.
Ha ezekkel megvagyunk, kattintsunk a „Változások mentése” gombra.
Ezzel a Facebook hirdetéskezelő beállításaival megvagyunk. A következő lépés, ha hirdetéseket akarunk futtatni a fizetési adatok beállítása.
II., Fizetés bekötése a Facebook hirdetéskezelőbe
Facebookon kétféle fizetési megoldás közül választhatunk.
1., PayPal accountot kötünk be
2., Bankkártyát kötünk be
Mind a két esetben a költések levonása automatikusan történik.
Ha a „Hirdetési fiók beállítása” menüben vagyunk, akkor bal oldalsáv menüben, látni fogunk egy olyan opciót, hogy „Fizetési beállítások”. Ehhez húzzuk az egeret a bankkártya ikon fölé:
Ha nem ebben a menüben vagyunk, akkor a fent leírtak szerint navigáljunk ide, vagy az „Üzleti eszközök” menüből keressük ki a „Számlázás” menüpontot. Majd itt, a jobb fölső sarokban, kattintsunk a „Fizetési beállítások” gombra:
Átkerülünk a „Fizetési beállítások”-ba, ahol a „Fizetési mód hozzáadása” gombra kell rákattintanunk:
A fölugró ablakban, értelemszerűen adjuk meg az adatokat, majd mentsük el.
PayPal, vagy bankkártya?
Alapban bármelyik jó. A PayPalnak annyi előnye van, ha föltörnénk a hirdetési fiókunkat sem férhetnek hozzá a bankkártya adatainkhoz. Ez persze nem azt jelenti, hogy ne tudnának korlátlanul költeni a hirdetéskezelőnkből, csak azt, hogy legalább a bankkártya adatainkat nem tudják ellopni. A Facebook hirdetéskezelők feltöréséről és biztonsági beállításokról itt írtam bővebben.
Ezzel gyakorlatilag készen vagyunk. A szükséges beállításokat elvégeztük, és el tudjuk indítani az első hirdetéseinket.
Hirdetéskezelő létrehozása a Facebook Business Managerből
A Facebook Business Manager, vagy magyar nevén Vállalkozáskezelő, lehetővé teszi számunkra, hogy vállalkozásunk összes hirdetési fiókját és Facebook oldalát egy helyről kezeljük. Ha szeretnénk létrehozni Business Managert, itt megtaláljuk a részletes leírást.
Ha már rendelkezünk Business Managerrrel, akkor a hirdetéskezelőt innen is létre tudjuk hozni. Ehhez lépjünk be a Vállalkozáskezelőnkbe. Válasszuk ki a bal menüsávból a „Vállalkozás beállításai” menüpontot:
A bal oldali menüben keressük ki a „Fiókok” blokkban található „Hirdetési fiókok” menüpontot:
Majd kattintsunk a „Hozzáadás” gombra és válasszuk az „Új hirdetési fiók létrehozása” lehetőséget.
Meg kell adnunk a Hirdetési fiók nevét, az időzónát és a pénznemet:
Majd rákérdez a hirdetési fiók használójára:
facebook-hirdetesi-fiok-hasznaloja.jpg
Ezt követően kattintsunk a „Létrehozás” gombra, és már kész is van a hirdetési fiókunk. A további beállításokat a fentebb már leírt módon végezhetjük el.