RGB képek feljavítása

Nyissunk meg egy olyan képet, amire nagyon rászorul a korrekció, tehát sötét, túl narancsos-pirosas az árnyalata (ez a kép természetes fény és vaku nélkül készült). Nyomjuk meg a Ctrl+Shift+B-t ekkor a program automatikusan feljavítja a képet, de néha a program is téved (vagy használjuk az Image/Adjustments/Auto color opciót).

Ha ezzel megvagyunk, még mindig nem tökéletes teljesen a képünk tehát nyomjuk le a Ctrl+U-t (Image/Adjustments/ Hue/Saturation) és állítsuk át az Edit-et Master-ről strongReds-re, majd a középső csúszkát húzzuk balra, hogy szép színeket kapjon a kép. Ne húzzuk teljesen balra, mert szüke lesz a kép, aztán ha megvagyunk menjünk a yellows-ra és ott is tegyük ugyan ezt. A végén nyomjuk meg az OK-t.

Ha visszanézzük az eredeti képünktől már most jobb a kép, de még mindig nem tökéletes. Annak érdekében hogy feljavítsuk a sötét színt, az Image/Adjustments/Exposure parancsot fogjuk választani és a felső csúszkát húzzuk jobbra. Amikor már jól néz ki a kép akkor nyomjuk meg az OK-t (én Exposure-ra +0,65-öt hsználtam, Offset-re +0,0020-at, Gamma Correction-ra 1,00) Majd még kicsit felvilágosíthatjuk ha szükséges Image/Adjustments/Brightness/Contrast –tal (én +27et használtam). Már kész is van, helyrehoztuk a kép színeit.

A leírás PDF formátumú letöltése: photoshop_monabonaval_18.pdf (874kb)

7 HOZZÁSZÓLÁS

  1. Van egy tuti módszerem a kontraszt javítására. A lényege, hogy megnyitás után rögön átállítom Lab üzemmódba, majd kiválasztom a Lighteen csatornát, és csak azt korrigálom a Levels-sel. A hátránya csak az, hogy így egy kicsi Saturation is elvész, de néhány képnél ez amúgy is sok. Aztán visszaállítom RGB-be, majd ha túl telítetlen lenne a kép, a CTRL+U- val már csak egy csipetnyi színtelítettséget adok neki. A Lab mód kimondottan jó erre is.

  2. Próbáld megjavítani a Shadow/Highlight filterrel. Azt hiszem, az Image->Adjustmentsben találod. Alapból kicsi panel nyílik meg, amit alul egy jelölőnégyzetet kipipálva még több beállítási lehetőség nyílik. Már a gyári beállítás eléggé nagyot lendít a képeken, de természetesen bele lehet nyúlni. A panel Adjustment részén a Color Correction (színkorrekció?) és a Midtone Contrast (középtónus kontrasztja?) csúszkával érdemes eljátszani.

    A másik lehetőség, hogy a képet Rawként nyitod meg. File->Open As…, itt kiválasztod, hogy a fájltípusnál (Open As) hogy RAWként kezelje. Betallózod és megnyitod. Habár nem igazi RAW, csak jpeg, azért nagyon sok javítási lehetőség adódik itt is. Felhívnám a figyelmedet a Vibrance csúszkára. Az egy félig-meddig intelligens színtelítettség. Annyiban különbözik a Saturationtól, hogy azokon a helyeken, ahol már amúgy is telített a szín, ott nem telíti, csak a szürkébb helyeken.

    Ha ezeket a módosításokat szeretnéd automatizálni és sok-sok képre alkalmazni, készíts Actiont a munkafolyamatból! Ezt itt most nem részletezem, van rá tutorial az oldalon.

  3. Igen, köszi, az első bekezdést eddig is alkalmaztam, de úgy érzem nem ütöm meg a szintet, amit a linkelt kép mutat. Az actiont próbálgattam idáig, ügyes tutoriál, már be is állítottam…

    Viszont ezzel a raw dologgal nem vagyok teljesen tisztában, nem értem a lényegét – hogy a raw formátumban nincsenek színek????- szóval ilyeneket találok a neten, ha rákeresek… Mindenesetre, az Open As -> Photoshop Raw (*.RAW)-t választok akkor olyan lesz a kép, mint mikor nincs műsor a TV-ben- szóval szürke pontok.
    Vagy nem erre a raw-ra gondoltál? Tudnál nekem linket küldeni ami a raw formátumról érthető leírást ad? A fényképezőgépemen lehet tisztán raw formátumban fotózni, meg raw+különböző felbontásban… Csináltam minden beállításnál képeket, de mindegyik kép szürke pontokból áll…
    Ja, és ez a vibrance csúszka nagyon érdekel, csak nem találom.
    köszi.

  4. Itt egy kis olvasmány a CS3-ról pdf-ben. Van Redered, ugye? Itt szinte mindent megtalálsz a RAW feldolgozásáról. Meg fogod találni a kezelőfelületen a Vibrance csúszkát is.
    http://kiado.perfact.hu/konyvek/photoshop_cs3/pscs3_bemutato.pdf

    Annyit tennék még max hozzá, hogy ez a képfeldolgozási folyamat használható nem RAW képeken is. Lehet az akár bmp, akár jpeg, meg lehet nyitni a RAW feldolgozó üzemmódba, az open as… paranncsal.

    Amúgy nem akarok két linket egy kommentbe tenni, mert fennakad a spamszűrőn, de írd be a Google keresőjébe ezt: „raw képek feldolgozása photoshopban”. Rengeteg olvasnivaló találsz, amik jobban el tudják magyarázni, mint én.

  5. Sony: persze, hogy nem fogod megütni egy kompakt (vacak beépített vaku) + PS kombóval egy DSLR + rendszervaku teljesítményét (pláne, ha még esetleg kicsit azon is korrigáltak a megfelelő programmal)… különben mi értelme lenne ilyen komoly gépeket vásárolni? :)
    Ilyen automatizált, gyors lefutású scriptekkel, 1-2kattintásra nem fog menni. Ha ilyet szeretnél egy vakuval kiégetett képből, akkor neki kell feküdnöd rendesen a PS-nek. Vagy használj diffuzort a fotó készítésekor (lehet azt cpt gépekre is kapni).

  6. Smooth: nincs igazad… hiszen ha a dSLR „csak” pl. 6-8 Mpixeles, akkor jön az, hogy ugyan má’ a telefonom is 5 Mpixeles…
    Belementek a megapixel-bullshit-be… tehát a mezei vásárlónak a pixelelek száma az isten, hiába mondod a vaku kulcsszámát, az optika minőségét, az ISO-zajt… akkor is a nagyobb a jobb…

    A valóságban „picit” más a helyzet. Bár lehet, hogy csak nagyképűségből rohangálnak a fotósok félméteres objektívekkel, és visznek magukkal 10 Kg akkumulátort…

    Sony: A RAW lényege az „érintetlensége”. Ez gyakorlatilag az érzékelő lapka által rögzített adatokat tartalmazza, tömörítetlenül (nincs veszteség). A feldolgozásához szükséges a géped típusa is, mert a RAW converter így tudja a legjobb minőségben átalakítani.
    Kompakt gépeknél nincs különösebb jelentősége (sőt, bridge-nél sem), hiszen itt a kép hibái nem a JPG tömörítésből, hanem a Smooth által is említett technikai korlátokból adódnak.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét