Tartalomjegyzék
Facebook chat support
A leggyorsabb módja a kapcsolatfelvételnek a Facebook chat supportja. Ezt az alábbi linken érhetjük el: https://www.facebook.com/business/help/support
Ha itt rákattintunk a ‘Kezdés‘ gombra, utána meg kell adnunk, hogy milyen témában szeretnénk segítséget kérni, válasszuk ki a megfelelőt:
Én most a „Számlázás és fizetés„-t választottam. Aszerint, hogy mit választunk jelennek meg a következő aloldalon a releváns súgó cikkek. Ezen az oldalon már meg fog jelenni a chat indítási lehetőség is:
Ha ráklikkelünk a chat lehetőségre, be fognak kérni tőlünk pár adatot. Név, telefonszám, e-mail cím, hirdetésifiók-azonosító, Facebook-oldal, valamint, hogy mire vonatkozik a kérdésünk. Ha megadtuk az adatokat már csak a „Chat indítása” gombra kell kattintanunk.
Ezt követően a Messengerben folytatódik a beszélgetés. Általában pár percet várni kell, amíg megjelenik és ír nekünk a supportos, de relatív gyorsak, eddigi tapasztalataim szerint 10 percnél többet ritkán kellett várni.
Arra készüljünk föl, hogy ők csak angolul kommunikálnak. Viszont toleránsak és türelmesek tapasztalataim szerint. Ha nem is annyira jó az angolunk, a Google fordító segítségével nyugodtan próbálkozzunk.
Másik, amire érdemes felkészülni, hogy képernyő rögzítést kérhetnek. Ha tovább kell küldeniük a problémát más osztálynak, mert a suppport nem tud egyből segíteni, akkor számítsunk rá, hogy képernyővideót fognak kérni. Az alap kommunikációhoz elég szokott lenni a print screen, ha olyan jellegű gondunk van, amit érdemes, hogy a supportos is lássa, hogy mi történik, milyen hibaüzenetet kapunk.
Ezekre való tekintettel, a support chat kezdeményezése előtt, biztos, ami biztos, ha magyarul használjuk az Ads Managert, célszerű átállítania nyelvet angolra, hogy angol nyevű print screeneket, videókat tudjunk küldeni.
Facebook telefonszám
Hát ez rövid lesz, mert ügyfélként hívható Facebook telefonszám nincs. Csak ők tudnak hívni minket. Így, ha még kommunikáltunk is már velük telefonon, a szám nem visszahívható, max. egy automatát hallhatunk. Vigasztaljon, hogy a chat support eddigi tapasztalataim szerint relatív gyors és korrekt.
Letiltott Facebook hirdetések fellebezése
Ha letiltja valamelyik hirdetésünket a Facebook, azt célszerű megfellebbezni és nem a supporton keresztül reklamálni. A hirdetési szinten, ha megnyitjuk a hirdetést szerkesztésre, megjelenik a hibaüzenet, ahol megadja, hogy mi a probléma a hirdetéssel. Ez alapján javíthatjuk, vagy megfellebbezhetjük, ha nem ítéljük jogosnak a letiltást. A legtöbb esetben 24 órán belül választ kapunk.
Az Account Quality eszköz segítségével nyomon is követhetjük, hogy mi a helyzet a letiltott hirdetésünkkel, valamint innen is indíthatunk felülvizsgálatot. Az Account Quality eszköz itt érhető el: https://business.facebook.com/accountquality
Facebook support nem sürgős eseteknél
Ha nem SOS a problémánk, akkor elég lehet, ha egy kontakt formon keresztül írunk nekik. Ehhez lépjünk be a hirdetési fiókunkba és ott a menüben válasszuk a „Hirdetési fiók beállításai” lehetőséget. Itt a jobb alsó sarokban, jól elrejtve, találunk egy olyan gombot, hogy „Probléma jelentése”:
A „Probléma bejelentése” linkre kattintsunk. Ennek hatására feljön egy ablak, amiben leírhatjuk a problémánkat.
Ezután már csak várnunk kell. Vegyesek a tapasztalatok. Van, hogy pár órán belül reagálnak, van, hogy ez pár napba is kerül.
Összefoglalva
Sürgős eseteknél érdemes a chat supportot fölkeresni. Letiltott hirdetés fellebezésénél a legjobb, ha az Ads Managerből kérünk felülvizsgálatot. Ha nem sürgős a problémánk, vagy akadályokba ütközik részünkről a chates kommunikáció, akkor érdemes a „Probléma jelentése” funkciót használni.