A Google Adwords programban lehet feladni a hirdetéseket, ám ehhez fontos tudni, hogy a reklámodat mely kulcsszavakra szeretnéd megjelentetni.
Ehhez a kulcsszóválasztáshoz nyújts segítséget a Google Adwords Keyword Tool, ahol beírva az általad kigondolt kifejezés(eke)t a program kidobja, hogy mely kulcsszavakra mennyien hirdetnek és mennyire keresett. Pontos számokat nem jelenít meg, ám az oszlopokat lehet rendezni így elég jó kiindulási pont lehet, hogy mely kifejezésekre történő megjelenésért arányait tekintve mennyit kell majd fizetni és mennyi látogatót hozhat. A Google Adwords egyébként nem csak azt mutatja meg, hogy a mi általunk megadott kulcsszavak mennyire keresettek és mennyien hirdetnek rá, hanem a „Használjon szinonímákat” opció bekapcsolásával jóval több lehetőség, kulcszó között lehet majd szemezgetni.
A felületen beállítható, hogy mely ország és mely szerint mutassa a találatokat (Magyarország és a magyar nyelv is választható).
Amire érdemes figyelni, hogy ha magyar tartalomra optimalizálsz, a keresett kulcsszavak közé ne kerüljön be olyan, mely idegen (pl. angol) nyelven is létezik illetve hirdetnek rá.